Dag 15 - Reisverslag uit Accra, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Accra, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Tjarda Schaaf

Blijf op de hoogte en volg

07 Juni 2014 | Ghana, Accra

vandaag was een hele intensieve dag maar zo de moeite waard! we zijn na het ontbijt met een taxi naar de wli watervallen geweest. je hebt hier twee niveaus:lage en hoge waterval. vanwege een ontsteking in mijn enkel had ik besloten alleen de lage te doen en dan zouden Leanne en Kory de hoge nog doen. we waren binnen no-time bij de lage watervallen. ik besloot daarna ook de hoge te doen (misschien niet het meest verstandig). je moet je voorstellen dat je nu begint met hiken en dik 2 uur heel stijl omhoog moet lopen bij 36 graden. het is niet alleen stijl, maar ook zwaar ongelijk met losse stenen, omgevallen bomen en wortels. het voelt alsof je door een regenwoud loopt met her en der lianen enz.. ik had na 10 minuten al spijt maar zou hoe dan ook de top halen! na 2:15 uur van lopen prachtige uitzichten en denken dat je dood gaat eindelijk de top bereikt. dit was echt een euforisch moment! omdat ik toch al zeiknat was van het zweet (heb plekken ook ontdekt waarvan ik niet wist dat ik daar kon zweten) maakte het allemaal niet meer uit en nam ik een duik in de waterval. er van stond helaas veel wind en vanwege regenval was de intensiteit van de waterval alleen maar groter. na lekker zwemmen, afkoelen en zweet afwassen weer naar beneden gelopen (schoenen doorweekt en alle kleren zeiknat). dit duurde een uur en hier was ik veel beter in. onderaan ook nog maar even het water in gegaan en toen kreeg ik ineens enorme honger (niet zo gek als je op 2 sneetjes brood leeft). daarna met dezelfde taxi (die op ons heeft gewacht) weer naar huis gegaan. we kregen kip/rijst/tomatensaus met hotdog. 's avonds nog naar de kroeg geweest. hier hebben we een Ghanees kaartspel geleerd en een paar woorden in de lokale taal (Ewe). wat een geweldige dag en nu gesloopt op bed!

feitjes:

- bij de watervallen moet je 600m hoogte overwinnen
- ze hanteren elke keer andere prijzen bij de ingang van het park. verschilt per afkomst.
- taxi voor de hele dag kost 20 euro

  • 11 Juni 2014 - 14:01

    Froukje Krol:

    Hoi Tjarda,

    Je reisverslagen stuur ik per e-mail door naar opa en oma, want dat is wat makkelijker voor ze. Ze vinden dat je reuze boeiende verhalen schrijft en wensen je het allerbeste toe. Opa is vroeger ook in Ghana geweest, maar dan vooral in congreszalen. Hij heeft lang niet zoveel van het land gezien als jij en is stiekem een beetje jaloers op je.....

    Groetjes van Froukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

GHANAAA

vakantie + vrijwilligerswerk

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2014

Dag 29

20 Juni 2014

Dag 28

19 Juni 2014

Dag 27

18 Juni 2014

Dag 26

17 Juni 2014

Dag 25

Actief sinds 23 Mei 2014
Verslag gelezen: 8624
Totaal aantal bezoekers 11945

Voorgaande reizen:

24 Mei 2014 - 22 Juni 2014

GHANAAA

Landen bezocht: