Dag 6 - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Kumasi, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Tjarda Schaaf

29 Mei 2014 | Ghana, Kumasi

Vandaag wederom begonnen met een omelet en toast. Toen we wakker werden onweerde en regende het pijpenstelen. Aangezien we nog steeds geen water hadden heb ik besloten om in de regen te gaan douchen, dat ging perfect! Na het ontbijt zijn we richting Kumasi gaan rijden. Onderweg gestopt bij de Kintampo waterfalls. Je loopt dan 152 treden (zwaar ongelijk) naar beneden en ziet daar een groot natuurspektakel (extra heftig door de regenbui). Zeer mooie waterval! Daarna verder gereden naar Kumasi. Onderweg tijdens het roken kwam er een Ghanees op ons af of we Nederlands waren, dus wij bevestigden dit en hij begon ineens in het Nederlands te praten... stonden we even raar van te kijken! Hij heeft dus een vrouw en 2 kinderen in Nederland en woont daar nu een jaar niet en dan weer 5 jaar wel. Kumasi is echt een chaotische smog stad die veel te druk is. Daarinteegn is de Kumasi Catering Resthouse heel rustgevend en zeer luxe. We hebben voor het eerst (matige) wifi, warm water met douchen en airco (lekker slapen dus). We hebben beef fried rice gegeten.

Feitjes:

- vroegen werd al het wild hier afgeslacht. Dit omdat ze een bepaalde mug aantrokken die de "sleeping disease" veroorzaakte, misschien is dit wel de reden geweest dat er bijna geen wilde dieren meer zijn in Ghana.
- je mag niet een eigen high school kiezen, dit doet de staat. Je mag 3 voorkeuren indienen en afhankelijk van je laatste essay op primary school wordt je ergens ingedeeld. Het kan dus maar zo zijn dat je vanuit Accra helemaal naar het noorden moet.
- de vrouw van Bob Marley (Rita Marley) woont net buiten Accra. Het huis hebben we gezien.