Dag 5 - Reisverslag uit Dodowa, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Dodowa, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Tjarda Schaaf

28 Mei 2014 | Ghana, Dodowa

Vandaag zijn we voor het eerst niet begonnen met het ontbijt (zoals Ghanezen dat elke morgen doen), maar gingen we eerst op voet safari door de Mole National Park. Dit was een wandeling van 2 uur waarbij verschillende dieren gespot konden worden (met mazzel ook olifanten!). Na kort te hebben gelopen onder begeleiding van een niet al te spraakzame "ranger" met geweer, kreeg hij de melding dat de olifanten gespot waren. Je moet je voorstellen dat je door de rimboe loopt zonder wandelpad en ondertussen bavianen "baboons", zwijnen, verschillende antilopen, apen, waterbokken en allemaal verschillende vogels voor je weg rennen en vliegen vanaf heel dichtbij. Na een half uur (ofzo) pen hebben we ook echte olifanten gezien en van heel dichtbij!!! Na een adembenemend moment van genieten van het uitzicht, verdwenen de olifanten weer en liepen we verder. Na 2 uur was de wandeling voorbij en konden we ontbijten met... jawel... een omelet en toast. Die eieren komen me echt de strot uit! Hierna hadden we onze volgende activiteit pas om 15:00 uur, dus lekker hangen en niets doen. Om 11:00 uur werden we getipt dat de olifanten in de vallei onder ons huisje aan het badderen waren. Hier dus ongeveer een uur naar zitten kijken. Het zijn net kleine kinderen die met water spelen! Helaas klopte het verhaal over de baboon van gisteren met het op strooptocht gaan. We zaten voor ons huisje te "chillen" toen meneer baboon aankwam, zich niet weg liet jagen en Eriks laatste pakje sultana jatte. Om 15:00 uur hadden we een jeep safari. Helaas hier geen olifanten meer gezien, alleen bokjes en zwijnen. Daarna spaghetti bologese gehad (1 uur op gewacht) en nu terug in ons matig onderhouden huisje. Vanaf vanmiddag al geen stromend water (onhandig bij boodschap nummer 2) en alles valt bij aanraking uit elkaar. Morgen hopen op wat beters.