Dag 8 - Reisverslag uit Accra, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Accra, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Tjarda Schaaf

31 Mei 2014 | Ghana, Accra

Dag 8: Vandaag was de laatste dag dat mama en Erik er waren. We zijn gaan ontbijten en dit keer hadden we scrambled eggs. Daarna naar het strand gegaan. Hier hebben we een aantal vissers met netten aan de gang gezien. Tijdens dit schouwspel werden mijn schoenen bijna gejat door een oude kerel -> ging maar net goed dankzij Erik! Daarna naar elmina castle gegaan waar we een rondleiding hebben gekregen. Er waren in dit dorp 6 begrafenissen tegelijk en dat wordt hier uitbundig gevierd dus moet je nagaan wat een chaos het op straat was! Na de rondleiding schaam je je bijna dood, als je al die slavenverhalen hoort, om Nederlander te zijn. Daarna gingen we richting het vliegveld. Op den duur kwamen we in de file terecht. Het nadeel hiervan is dat mensen links en rechts langs de rij auto's gaan inhalen en de auto verder vooraan hem er weer tussen drukken. Mister James liet niemand er tussen en dit resulteerde uiteindelijk in een botsing (kleinschalig). De nieuwe auto van de asociale bestuurder erg beschadigd maar hij zat fout, dus na een woordenwisseling in de lokale taal reed hij verder. Ook zagen we de politie een overtreder hardhandig aanpakken met riemen, takken en handen. Nu mama en Erik zijn afgezet op het vliegveld en ben ik helemaal alleen voor de komende 1,5 dag. Gelukkig bracht James mij nog naar het New Kokomlemle guesthouse. Ik kwam hier aan de babbel met een Ghanese student (Fidelis) en zijn uiteindelijk samen wat gaan eten. We hebben leuke gesprekken over gezondheidszorg gevoerd. Het voelt nu wel gek om alleen te zijn in dit kleine kamertje!

Feitjes:

- de politie is hier heel corrupt. Bij de blokkades willen ze soms geld zien om er door te mogen, zelfs als alle papieren in orde zijn!

• 04 Juni 2014 - 21:51

Natasha: