Dag 22 - Reisverslag uit Accra, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Accra, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Tjarda Schaaf

14 Juni 2014 | Ghana, Accra

Vanochtend zijn we vroeg vertrokken naar Akosombo. We zijn hier heen gegaan met de trotro. Dit zijn voornamelijk oude Nederlandse en Duitse bedrijf busjes die omgetoverd worden tot busje en waar 20 man in wordt gepropt. Naar Kpong duurde het ongeveer 2 uur. Het waren hele slechte wegen en het is niet echt comfortabel vervoer, maar wel spotgoedkoop! In Kpong aangekomen hebben we een taxi naar ons hotel genomen (Soundrest Motel). Daarna wilden we naar de Cedi markt dus hebben we weer een tro gepakt. Die bracht ons naar een verkeerde markt dus daarna konden we weer 50 minuten de andere kant op om naar de goede markt te gaan. De markt was echt een flop! We begonnen al te twijfelen of we er goed aan hadden gedaan om hier een trip van te maken. We zijn naar de Cedi Bead Factory gegaan en daar hebben we gezien hoe de Cedi kralen uit gerecycled glas worden gemaakt. Op de terugweg zijn we gestopt bij Sajuna Beach Club. Hier hebben we een bootje gehuurd voor ongeveer 1 uur. Als afsluiter daar nog patatjes gegeten en bier gedronken en daarna gingen we weer naar het hotel. Hier verveelden we ons dus zijn we rond gaan lopen op zoek naar bier. We kwamen aan de babbel met een Ghanees en hij nam ons mee naar een bar. Hier hebben we lokale brouwsels geproefd (echt heel vies). Daarna nam hij ons mee naar het Volta Hotel waar en bandje aan het spelen was. We zijn hier in een 'shared cab' heen gegaan (worden zo 6 man in een normale taxi gepropt). Het was een beetje salsa/reggae muziek en we hebben op zijn Ghanees gedanst. Daarna hebben we nog gekaart in een schuur bij ons in het dorpje en de wedstrijd Engeland - Italië gekeken, omdat we ook een Brit mee hadden. De jongens waren uiteindelijk best dronken haha. Nu uitgeteld op bed en hebben eindelijk weer even een normale douche en wc. Daar moeten we van profiteren!