Dag 21 - Reisverslag uit Accra, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Accra, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu

Dag 21

Door: Tjarda Schaaf

13 Juni 2014 | Ghana, Accra

Vandaag was wederom een drukke dag. Na het ontbijt eerst naar sister Juli gegaan om onze jurken te passen. Er moest nog een beetje aan veranderd worden dus moeten in de middag terug komen. Daarna naar het internet café gegaan om lesmateriaal te printen. Deze hebben we op 2 scholen afgeleverd waar geen meeting meer gepland kon worden. Daarna zijn we weer naar de Donun dei school gegaan om de telefoonnummers te halen voor interviews. Helaas wilde niemand zijn nummer geven in verband met de taalbarrière. We hebben het schoolhoofd nog wel om feedback gevraagd maar ze vond alles super gegaan en had geen opmerkingen. Ze vertelde ons nog wel dat na ons vertrek er nog een discussie was geweest over het gezondheidsaspect. Mensen gingen er dus wel over nadenken. Als lunch weer gekookte yam met spinazie gehad. Hierna heb ik nog wat stof gekocht voor een broek en rokje. Hierna zijn we naar de Monkey Sanctuary gegaan. Alle apen kwamen zelfs op je schouders zitten. net de Apenheul alleen dan in het wild. 's Avonds spaghetti met kip gehad en daarna hebben we voetbal gekeken. Er werd bij onze Ghanese buren een oude beeldbuis naar buiten gesleept waar we met zijn allen hebben gekeken. 5-1 gewonnen!! Nu op bed want de wekker gaat om 05:00 voor een tripje naar Akosombo!

feitjes:

- in het begin was de helft van de Ghanezen voor Spanje. Dit trok snel bij
- Ghanezen kijken eigenlijk alleen voetbal als hun eigen land moet spelen.