Dag 18 - Reisverslag uit Accra, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Accra, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Tjarda Schaaf

10 Juni 2014 | Ghana, Accra

Na het ontbijt met bowfruit (oliebol/donut achtig) zijn we naar papa Bone gegaan. hij maakt prachtige dingen uit een stukje rest hout. we hebben even in zijn winkel rondgekeken. als lunch hadden we sla ... beetje jammer. Hierna hebben we 1 van de Nederlandse vrijwilligsters uitgezwaaid want ze ging weg. Daarna zijn we onze flyers gaan printen. Hiervoor moesten we naar het taxistation en dan was het aan de rechterzijde. Wij fietsen dat taxi terrein op, beginnen ineens weet ik hoeveel mannen te schreeuwen en komen op ons af. Ze begonnen aan onze armen te trekken en wilden geld zien en onze fietsen in beslag nemen. Gelukkig konden we ontkomen. Het bleek dus dat we daar niet mochten fietsen. bij de ingang stond een bord maar die hadden wij niet gezien omdat daar een taxi voor stond. We hebben hem wel even geknepen en dit was mijn eerste enge momentje in Ghana. Daarna hebben we de flyers geprint en gelamineerd. Ook was eindelijk mijn jurk klaar en hij zat perfect! Als avondeten hadden we spaghetti met kip en tomatensaus. 'S avonds gelezen en gekaart. Leuk was trouwens dat een van de scholen die we gisteren hebben bezocht terug heeft gebeld dat er voor morgen een meeting gepland staat om 09:00. Beetje kort dag, maar eindelijk kunnen we gaan doen waar we voor zijn gekomen!