Dag 13 - Reisverslag uit Accra, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Accra, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Tjarda Schaaf

05 Juni 2014 | Ghana, Accra

Vanochtend gewoon begonnen met brood en jam. Na een douche met de emmer water heeft Edem ons opgehaald voor een rondritje langs de basisscholen om kennis te maken met de schoolhoofden en alles te bevestigen. Hij was alleen wat gestrest omdat Kory verkeerd was gereden op de fiets en kwijt was. Hij heeft zelfs de politie gewaarschuwd. Na 5 minuten rijden vonden we hem. Helaas heeft op dit moment nog maar 1 school de meeting bevestigd. Morgen moeten we terug komen naar 2 van de basisscholen en maandag ook bij 1 om het definitieve antwoord te krijgen. Om 12:00 was de lunch en dit was echt heel erg lekker! Het was gekookte yam met spinazie. Om 13:00 hebben we een rondleiding gekregen door het weeshuis (hardthaven). Daarna zijn we op onze fietsen (jaja zelf gehuurd voor 2 week) naar de Kpando markt gegaan. Door de regen was het heel blubberig maar zeker de moeite waard om mee te maken. Ik heb hier ook een stuk stof gekocht om een jurk van te laten maken. Daarna weer naar het weeshuis gegaan om de kinderen met hun huiswerk etc. te helpen. Dit keer was het onderwerp science (ook niet echt mijn ding). Als avondeten hadden we kipprutje met gestoofde rijst. 's avonds nog een potje rummi gespeeld en nu naar bed!

Feitjes:

- afdingen is weer gelukt.
- fiets huren kost 50 cent per dag.