Dag 12 - Reisverslag uit Accra, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Accra, Ghana van TjardaSchaaf - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Tjarda Schaaf

04 Juni 2014 | Ghana, Accra

Vandaag was een dag vol nieuwe indrukken! We hebben eerst normaal ontbeten met brood. Daarna zijn we naar de presentatie van een onderzoek van twee Nederlandse meisjes hier gaan luisteren. Dit ging over gezondheidszorg voor zwangere vrouwen in het district Kpando. Daarna hebben we een poosje moeten wachten bij Edem thuis. Om 14:00 zijn we naar zijn ouders huis gebracht waar we zullen verblijven komende twee week. Het is wel een schattig onderkomen en er zitten nog 6 vrijwilligers van verschillende afkomst. We hebben 1 kamergenote uit Amerika. Via een paar planken die over enorme geulen liggen loop je naar de douche en het toilet en het is allemaal buiten. De wc is gewoon een gat in de grond en de douche is gewoon van 4 muren waar je zelf met een emmertje water heen moet om te douchen. Heel primitief! Daarna zijn we naar het weeshuis gegaan om kinderen met hun huiswerk te helpen. Het onderwerp vandaag was religie (ohjeee). Ze noemen je allemaal aunti (tante), willen je haar doen en maken tekeningen voor je. Dit is elke dag van 15:30-17:00. ons avondeten wordt gekookt door Edema moeder en staat om 18:00 op tafel. Lunch om 12:00. De huisaap Charley zit keurig te wachten op de restjes. Daarna een ijsje gaan halen. We moesten terug rennen i.v.m. een onweersstorm. Alsnog zeiknat geregend. Helaas viel hierdoor ook de stroom uit. Gelukkig kwam het na 30 minuten weer terug. Door de wind regende alles gigantisch naar binnen en was alles van onze kamergenoot Trinity zeiknat. Er ontstond een rivier van het raam naar de deur. Beetje jammer. Daarna het kaartspel rummi geleerd van Maria een Deense vrijwilligster en is best leuk. Hopelijk wordt het weer snel beter!